امروزه تجربه مشتری به عنوان یک عامل مهم در کسب و کارها و به ویژه مؤسسات مالی و بانکی تبدیل شده و تکنولوژی های جدید، راه های درگیر شدن مشتریان با بانک ها را افزایش داده و تقاضای مشتریان از خدمات بانکی نیز افزایش یافته است. به همین دلیل بانک ها نیاز به تجربه مشتری را در مرکز فعالیت های عملیاتی خود قرار داده اند تا به این اطمینان برسند که مراجعه کنندگان به بانک، به عنوان مشتریان نهایی باقی مانده و همچنین از اعتبار خود که حفظ آن در رسانه های اجتماعی یک چالش محسوب شده و می تواند به سرعت دستخوش تغییر گردد، محافظت کنند.
بر همین اساس بانک تجارت به عنوان یکی از بزرگترین و پرسابقه ترین بانک های کشور برنامه ای رو به جلو را به منظور بهبود تجارب مشتریان خود تعریف نموده و دوره تخصصی مدیریت تجربه مشتری به همراه کارگاه نقشه سفر مشتری رابرگزار نمود.
من این افتخار را داشتم تا سه روز بسیار عالی را در کنار کارشناسان و معاونین ادارات بازاریابی ، بازاریابی شرکتی و طراحی محصول بانک بزرگ تجارت سپری کنم…
برخی از محتواهایی که در این دوره ارائه گردید:
مفاهیم اصلی #تجربه
اثرات تجربه بر کسب و کار
مفاهیم اصلی مدیریت تجربه مشتری
اصول پیاده سازی #CEM
روش های #اندازه_گیری
اصول طراحی #سفر_مشتری