هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید بسیار بیشتر از حفظ یک مشتری موجود است با این حال، تمام مشتریان یکسان خلق نمیشوند.

برخی نیاز به توجه بیشتری از دیگران دارند، بعضی نیاز به پیگیری و راهنمایی های مداوم دارند، و برخی نیز علاقه ای ندارند که بابت هر چیز پیش پا افتاده ای مزاحمشان شوید.

مشتری متفاوت
مشتری متفاوت

با به دست آوردن بینش درمورد نیازها، ترجیحات و رفتار مشتری می توان سفر مشتری را در نقاط حساس سفرش بهینه نمود.

خلق یک سفر لذت بخش برای مشتری یعنی ایجاد یک کسب و کار پایدار و سوآور …

 

نويسنده : دکتر پيام ناوي

مدرس، مشاور و مجری پروژه های مدیریت تجربه مشتری و CRM

عضو انجمن متخصصین تجربه مشتری آمریکا (CXPA)

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده Payam Navi
بارگذاری بیشتر در اخبار و نکته های علمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

سخنرانی مدیریت تجربه مشتری در کنگره جهانی صنعت رستوران – تهران

کنگره صنعت رستوران ایران که برای اولین بار در زمستان ۹۶ برگزارشود، چشم انداز تبدیل شدن به …