هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید بسیار بیشتر از حفظ یک مشتری موجود است با این حال، تمام مشتریان یکسان خلق نمیشوند.
برخی نیاز به توجه بیشتری از دیگران دارند، بعضی نیاز به پیگیری و راهنمایی های مداوم دارند، و برخی نیز علاقه ای ندارند که بابت هر چیز پیش پا افتاده ای مزاحمشان شوید.
با به دست آوردن بینش درمورد نیازها، ترجیحات و رفتار مشتری می توان سفر مشتری را در نقاط حساس سفرش بهینه نمود.
خلق یک سفر لذت بخش برای مشتری یعنی ایجاد یک کسب و کار پایدار و سوآور …
نویسنده : دکتر پیام ناوی
مدرس، مشاور و مجری پروژه های مدیریت تجربه مشتری و CRM
عضو انجمن متخصصین تجربه مشتری آمریکا (CXPA)