همانطور که مردم هر روز بیشتر و بیشتر از روز قبل از دستگاه های دیجیتال برای ارتباط با شرکت ها و مارک ها استفاده می کنند، نیاز به ارائه تجربه دیجیتال مشتریان نیز برای سازمانها بسیار دشوارتر از همیشه است.
پیش از این بارها در مورد تجربه مشتری و تعاریف آن در یادداشت های مختلف به تفسیر پرداخته شده است ، اما آنچه که در این نشست علمی به دنبال ارائه آن بودیم تجربه دیجیتالی مشتری بوده است .
تجربه دیجیتالی مشتری مجموع تعاملات میان برندها و مشتریان است که در رابط های دیجیتالی قرار می گیرد. نظیر تلفن همراه، کامپیوتر، تبلت، و حتی بیلبوردهای دیجیتالی .
در این نشست علمی که به مناسبت هفته پژوهش در تاریخ یک دی ماه ۹۷ ، در محل پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با نام از تجربه کاربر تا تجربه مشتری برگزار گردید به مباحث تجربه کاربر و اثر محیط دیجیتالی بر تجربه مشتری پرداخته شد.