آرزوی سازمان ها ایجاد وفاداری در مشتریان است چرا که کلید رسیدن به رشد پایدار با حداقل هزینه هاست.

اما متاسفانه هستند شرکت های بسیاری که در مسیر حفظ مشتری به عنوان اولویت اصلی خود شکست خورده و به جای آن بر به دست آوردن مشتری تمرکز نموده اند.

اما به یاد داشته باشید که ضامن بقای شما در بازار، تغییر جهت از تمرکز محض بر به دست آوردن مشتریان جدید به حفظ مشتریانی است که قبلا به دست آورده اید.

برای این منظور دست از برنامه های کلیشه ای وفاداری برداشته، و به دنبال تامین نیازهایی باشید که برای مشتری ارزش محسوب می گردد.

در دنیای مشتریان شهودی، کیفیت و قیمت تنها عوامل کلیدی برای خلق ارزش محسوب نمی شوند!!

 

دکتر پیام ناوی

مشاور و مدرس مدیریت تجربه مشتری و CRM

عضو انجمن متخصصین تجربه مشتری آمریکا

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده Payam Navi
بارگذاری بیشتر در اخبار و نکته های علمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

آیا برنامه های وفاداری برای بازاریابان ضرورت دارد ؟! – قسمت اول

در حال حاضر در کشورهای مختلف، خیلی بیشتر از گذشته شرکت ها در حال استفاده از برنامه های وفا…